Πέμπτη, 9 Δεκεμβρίου 2010

Γιατί πρέπει να τρώμε πολλά κεράσια;


Τα κεράσια είναι γλυκά, όξινα και στυφά και έχουν θερμαντική δράση στον οργανισμό. Εξουδετερώνουν την πνευματική κόπωση, είναι άρα πολύ χρήσιμα στους μαθητές ειδικά σε περιόδους εξετάσεων (του τέλους της σχολικής χρονιάς για παράδειγμα, που συμπίπτει με την εποχή που υπάρχουν σε αφθονία τα κεράσια), γι’ αυτό συστήνουμε να τρώνε τουλάχιστον δύο με τρία κιλά κεράσια την εβδομάδα.

Τα κεράσια επίσης διαθέτουν πολλές θεραπευτικές ιδιότητες:

Ø      Ενδείκνυνται στην αναιμία, γιατί, λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε σίδηρο, προάγουν την αιμοποίηση.

Ø      Ενδείκνυνται σε δίαιτες αδυνατίσματος, γιατί τα ζάχαρα, που περιέχουν, ικανοποιούν την αίσθηση του γλυκού, χωρίς να μας παραφορτώνουν, με θερμίδες.

Ø      Η τέφρα των μεταλλικών αλάτων τους, αυξάνει τα αλκαλικά αποθέματα του οργανισμού, συμβάλλοντας, έτσι, στη μείωση της κόπωσης και την παράταση της μυϊκής προσπάθειας.

Ø      Δρουν αποτοξινωτικά, για το συκώτι, τη χοληδόχο κύστη, το αδενικό σύστημα και τον οργανισμό, γενικότερα.

Ø      Οι φυτικές ίνες και τα οργανικά οξέα, που περιέχουν, τα καθιστούν έξοχα υπακτικά, με ισχυρή καθαρτική δράση.

Ø      Τα μεταλλικά άλατα και ιχνοστοιχεία, που περιέχουν, δρουν, ανακουφιστικά, σε ρευματικούς πόνους, στα αρθριτικά και τη νεφρολιθίαση.

Ø      Τα κεράσια είναι διουρητικά και χωνευτικά, ενώ διαθέτουν αντισηπτικές ιδιότητες, ενάντια σε λοιμώξεις των ουροφόρων οδών, κυστίτιδες κ.λπ.

Ø      Η χαμηλή περιεκτικότητά τους, σε νάτριο, τα καθιστά ευεργετικά, για την υπέρταση.

Ø      Τα κεράσια επίσης  εξουδετερώνουν τα προεμμηνορυσιακά προβλήματα, τη ναυτία από τα ταξίδια με αυτοκίνητο ή πλοίο.

Ø      Η νέα ανακάλυψη σχετικά με την αύξηση παραγωγής ινσουλίνης λόγω των ανθοκυανινών από τα κεράσια, θα μπορούσε να βοηθά τους διαβητικούς ασθενείς. Συγκεκριμένα στο διαβήτη τύπου 2, που είναι η συχνότερη μορφή της νόσου, όπου η παραγωγή της ινσουλίνης από το πάγκρεας είναι ανεπαρκής, οι ανθοκυανίνες θα μπορούσαν να βελτιώνουν την κατάσταση.

Ø      Επίσης η κατανάλωση κερασιών βοηθά στην πρόληψη κατά του διαβήτη. Οι ανθοκυανίνες λόγω αυξημένης έκκρισης ινσουλίνης θα μπορούσαν να επιτρέπουν ένα καλύτερο έλεγχο της γλυκόζης αίματος και να αποτρέπουν την υπεργλυκαιμία και κατά συνέπεια το διαβήτη τύπου 2. Τα συμπεράσματα αυτά προκύπτουν από έρευνες που διεξήγαγαν επιστήμονες από το πανεπιστήμιο του Μίτσιγκαν. Ανθοκυανίνες υπάρχουν και σε άλλα φρούτα όπως τα σταφύλια, οι φράουλες και τα μούρα. Όμως στα πειράματα φάνηκε ότι οι ανθοκυανίνες από τα κεράσια είχαν την ισχυρότερη δράση αναφορικά με την αύξηση παραγωγής ινσουλίνης από παγκρεατικά κύτταρα.

Ø      Επίσης όπως έχει ήδη αναφερθεί, οι αντιοξειδωτικές τους ιδιότητες μπορούν να προσφέρουν στην πρόληψη των καρδιοπαθειών και του καρκίνου. Όπως φαίνεται τα κεράσια περιέχουν ένα είδος αλκοόλ το οποίο έχει την ιδιότητα να προσδένει πάνω σε πρωτεϊνικά μόρια εμποδίζοντας τη δημιουργία εκείνων των «σημάτων» που δίνουν το ερέθισμα για την ανάπτυξη καρκινικών κυττάρων.

Ø      Προκαταρκτικές εργασίες δείχνουν ότι τα κεράσια πιθανόν να βοηθούν στην πρόληψη του καρκίνου του παχέος εντέρου. Επίσης δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι τα κεράσια είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και κάλιο. Το μυστικό βρίσκεται στις ανθοκυανίνες, τις χρωστικές των φρούτων που έχουν χαρακτηριστεί «η χημειοθεραπεία της φύσης». Όπως απέδειξαν έρευνες του Michigan State University και του Johns Hopkins University, τα συστατικά του κερασιού, και πιο συγκεκριμένα οι φαινόλες, συνδέονται με μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του πνεύμονα ενώ οι φυτικές ίνες που περιέχει μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του στήθους και του παχέος εντέρου. Εκτός από τις αντιοξειδωτικές ουσίες τα κεράσια είναι πλούσια σε σημαντικά φλαβονοειδή. Σύμφωνα με ειδικούς, η queritrin είναι ένας από τους πιο σημαντικούς αντικαρκινικούς παράγοντες που έχουν ανακαλυφθεί. Τρώγοντας κεράσια είναι σαν να απελευθερώνετε στο σώμα σας έναν ολόκληρο... στρατό που εξουδετερώνει τις καρκινογόνες ουσίες. Σύμφωνα με έρευνα του University of Texas Health Science Center, τα κεράσια περιέχουν πολλή μελατονίνη, μια φυσική ορμόνη, σε ποσότητα αρκετή για να προκαλέσει θετικά αποτελέσματα στον οργανισμό. Συγκεκριμένα, 1 γραμμάριο κεράσια περιέχει 13,5 ng (νανογραμμάρια) μελατονίνης. Η μελατονίνη είναι ισχυρή αντιοξειδωτική ουσία, που είναι υδατοδιαλυτή και λιποδιαλυτή και εισέρχεται σε κύτταρα στα οποία δεν μπορούν να εισέλθουν οι άλλες βιταμίνες.

Ø      Είναι πιθανόν ότι οι αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που βρέθηκε ότι έχουν, να μπορούν να βοηθούν ασθενείς με αρθρίτιδα.

Ø      Αν θες να μειώσεις την καταπόνηση των μυών μετά την άσκηση, πιες ένα ποτήρι χυμό κερασιού. Όπως διαπίστωσαν ερευνητές του Πανεπιστημίου του Βερμόντ, τα κεράσια περιέχουν πλήθος αντιοξειδωτικών και αντιφλεγμονωδών συστατικών, τα οποία περιορίζουν τη μυϊκή βλάβη. Οι μετρήσεις στις οποίες υποβλήθηκαν οι συμμετέχοντες στο τέλος των ασκήσεων έδειξαν ότι αυτοί που έπιναν τον χυμό κερασιού είχαν περισσότερη δύναμη σε σύγκριση με αυτούς που δεν έπιναν. Ο βαθμός απώλειας μυϊκής δύναμης ήταν 22% στα άτομα που δεν έπιναν χυμό κερασιού, ενώ σε αυτούς που κατανάλωναν τον χυμό κερασιού η απώλεια ήταν μόλις 4%.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου